ႏိုင္ငံျခားကကြာရွင္းနည္းမ်ား
ဂ်ပန္
အိပ္ေနတဲ့မိန္းမရဲ႕ပံုစံကိုမႀကိဳက္ခဲ့ရင္ ေယာက္်ားကကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းႏိုင္တယ္။
အီတလီ
မိန္းမက အိမ္မႈကိစၥမလုပ္ဘူး၊ မလုပ္ခ်င္ဘူးဆိုရင္ ေယာက္်ားကကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းႏိုင္တယ္။
အာဖဂန္နစၥတန္
တကယ္လို႔ မိန္းမဖက္က အရင္ကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းၿပီးေနာက္အိမ္ေထာင္ထပ္ျပဳခဲ့ရင္ေနာက္ေယာက္်ားက အရင္ေယာက္က္်ားကို မဂၤလာစရိတ္ႏွစ္ဆေလ်ာ္ရတယ္။ တကယ္လို႔ ေယာက္်ားဖက္က အရင္ကြာ႐ွင္းခြင့္ ေတာင္းခဲ့ရင္မိန္းမေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့အခါ ေနာက္ေယာက္်ားက အရင္ေယာက္်ားနဲ႔မိန္းမတို႔ေဆာင္ခဲ့တဲ့ မဂၤလာစရိတ္ကို ေပးေလ်ာ္ရပါတယ္။
အဂၤလန္
ေယာက္်ား သို႔မဟုတ္ မိန္းမ တစ္ေယာက္ေယာက္ကကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းႏိုင္တယ္။တကယ္လို႔ႏွစ္ဦးလံုးၿပိဳင္တူကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းခဲ့
ရင္ အတည္မျပဳဘူး။
လက္ဘႏြန္
မိသားစု႐ုိးရာမွာ မိန္းမျဖစ္သူက အျပင္မထြက္ခင္ လင္ေယာက္်ားရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ကိုယူရတယ္။ တကယ္လို႔ တစ္ေန႔မွာ ေယာက္်ားက မိန္းမကိုမလိုခ်င္ေတာ့တဲ့အခါအျပင္ထြက္မယ္လို႔ မိန္းမခြင့္လာေတာင္းတဲ့အခ်ိန္ "သြား.. အိမ္ျပန္မလာနဲ႔ေတာ့"
လို႔ေျပာၿပီး ကြာရွင္းလို႔ရၿပီျဖစ္တယ္။
Togolese Republic
ေယာက္်ားနဲ႔မိန္းမ မခ်စ္မႏွစ္သက္ၾကေတာ့တဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာ႐ံုးကိုသြားၿပီးကြာ႐ွင္းခြင့္ ေတာင္းႏိုင္တယ္။ တာဝန္႐ွိသူေတြက သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ဆံပင္ကိုတစ္ဝက္စီျဖတ္ၿပီး အခ်င္းခ်င္းလွဲလွယ္ခိုင္းၾကတယ္။
Salvador
ေယာက္်ားနဲ႔မိန္းမ မခ်စ္မႏွစ္သက္ၾကေတာ့တဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာ႐ံုးကိုသြားၿပီးကြာ႐ွင္းခြင့္ ေတာင္းႏိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏြားတစ္ေကာင္ဝယ္ သတ္ျဖတ္ၿပီးႏွစ္ဖက္မိဘေဆြမ်ဳိး၊ ေမာင္ႏွမေတြေခၚၿပီး စားေသာက္ရတယ္။ စားေသာက္ၿပီးရင္ေယာက္်ားနဲ႔
မိန္းမ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီး တစ္ေယာက္ကိုပါး(၁ဝ) ခ်က္စီရိုက္ရတယ္။ပါးရိုက္ရတာက ေနာက္ဆံုးနာက်င္ျခင္းကို မွတ္ယူေစဖို
ျဖစ္ၿပီး ရိုက္ၿပီးရင္ကြာရွင္းခြင့္ရၿပီျဖစ္တယ္။
Ecuador
လင္မယားႏွစ္ေယာက္ကြာ႐ွင္းခ်င္ရင္(၃)ရက္အစာငတ္ခံရတယ္။အစာငတ္ခံၿပီး(၄)ရက္ေျမာက္မွာေဒသခံအသက္ႀကီးသူတစ္ေယာက္ဆီသြားၿပီး အင္အားရွိမရွိအစစ္ေဆးခံရတယ္။ တကယ္လို႔ အားမရွိတာမွန္ရင္ ကြာရွင္းခြင့္ေပးတယ္။လိမ္ညာေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ လံုးဝ တစ္သက္လံုး ကြာရွင္းခြင့္မေပးေတာ့ဘူး။
အိပ္ေနတဲ့မိန္းမရဲ႕ပံုစံကိုမႀကိဳက္ခဲ့ရင္ ေယာက္်ားကကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းႏိုင္တယ္။
အီတလီ
မိန္းမက အိမ္မႈကိစၥမလုပ္ဘူး၊ မလုပ္ခ်င္ဘူးဆိုရင္ ေယာက္်ားကကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းႏိုင္တယ္။
အာဖဂန္နစၥတန္
တကယ္လို႔ မိန္းမဖက္က အရင္ကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းၿပီးေနာက္အိမ္ေထာင္ထပ္ျပဳခဲ့ရင္ေနာက္ေယာက္်ားက အရင္ေယာက္က္်ားကို မဂၤလာစရိတ္ႏွစ္ဆေလ်ာ္ရတယ္။ တကယ္လို႔ ေယာက္်ားဖက္က အရင္ကြာ႐ွင္းခြင့္ ေတာင္းခဲ့ရင္မိန္းမေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့အခါ ေနာက္ေယာက္်ားက အရင္ေယာက္်ားနဲ႔မိန္းမတို႔ေဆာင္ခဲ့တဲ့ မဂၤလာစရိတ္ကို ေပးေလ်ာ္ရပါတယ္။
အဂၤလန္
ေယာက္်ား သို႔မဟုတ္ မိန္းမ တစ္ေယာက္ေယာက္ကကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းႏိုင္တယ္။တကယ္လို႔ႏွစ္ဦးလံုးၿပိဳင္တူကြာ႐ွင္းခြင့္ေတာင္းခဲ့
ရင္ အတည္မျပဳဘူး။
လက္ဘႏြန္
မိသားစု႐ုိးရာမွာ မိန္းမျဖစ္သူက အျပင္မထြက္ခင္ လင္ေယာက္်ားရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ကိုယူရတယ္။ တကယ္လို႔ တစ္ေန႔မွာ ေယာက္်ားက မိန္းမကိုမလိုခ်င္ေတာ့တဲ့အခါအျပင္ထြက္မယ္လို႔ မိန္းမခြင့္လာေတာင္းတဲ့အခ်ိန္ "သြား.. အိမ္ျပန္မလာနဲ႔ေတာ့"
လို႔ေျပာၿပီး ကြာရွင္းလို႔ရၿပီျဖစ္တယ္။
Togolese Republic
ေယာက္်ားနဲ႔မိန္းမ မခ်စ္မႏွစ္သက္ၾကေတာ့တဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာ႐ံုးကိုသြားၿပီးကြာ႐ွင္းခြင့္ ေတာင္းႏိုင္တယ္။ တာဝန္႐ွိသူေတြက သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ဆံပင္ကိုတစ္ဝက္စီျဖတ္ၿပီး အခ်င္းခ်င္းလွဲလွယ္ခိုင္းၾကတယ္။
Salvador
ေယာက္်ားနဲ႔မိန္းမ မခ်စ္မႏွစ္သက္ၾကေတာ့တဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာ႐ံုးကိုသြားၿပီးကြာ႐ွင္းခြင့္ ေတာင္းႏိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏြားတစ္ေကာင္ဝယ္ သတ္ျဖတ္ၿပီးႏွစ္ဖက္မိဘေဆြမ်ဳိး၊ ေမာင္ႏွမေတြေခၚၿပီး စားေသာက္ရတယ္။ စားေသာက္ၿပီးရင္ေယာက္်ားနဲ႔
မိန္းမ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီး တစ္ေယာက္ကိုပါး(၁ဝ) ခ်က္စီရိုက္ရတယ္။ပါးရိုက္ရတာက ေနာက္ဆံုးနာက်င္ျခင္းကို မွတ္ယူေစဖို
ျဖစ္ၿပီး ရိုက္ၿပီးရင္ကြာရွင္းခြင့္ရၿပီျဖစ္တယ္။
Ecuador
လင္မယားႏွစ္ေယာက္ကြာ႐ွင္းခ်င္ရင္(၃)ရက္အစာငတ္ခံရတယ္။အစာငတ္ခံၿပီး(၄)ရက္ေျမာက္မွာေဒသခံအသက္ႀကီးသူတစ္ေယာက္ဆီသြားၿပီး အင္အားရွိမရွိအစစ္ေဆးခံရတယ္။ တကယ္လို႔ အားမရွိတာမွန္ရင္ ကြာရွင္းခြင့္ေပးတယ္။လိမ္ညာေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ လံုးဝ တစ္သက္လံုး ကြာရွင္းခြင့္မေပးေတာ့ဘူး။
ကမၻာေက်ာ္ မိန္းခြန္းေတာ္ ၁၀-ခ်က္
ျမတ္ဗုဒၶ၏ အံ့ဩဖြယ္ေကာင္းေသာ လမ္းညႊန္ခ်က္၊ လြတ္လပ္ေသာအေတြးအေခၚ၊ လြတ္လပ္ေသာ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ ခြင့္တို႔ကို ေပးထားခဲ့သည္မွာ ဘာသာေရးသမိုင္းတြင္ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းသည့္ တစ္ခုတည္းေသာ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ မည့္သည့္ ဘာသာေရး၌မဆုိ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ လမ္းညႊန္ခ်က္မရွိေပ။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေကာသလႏိုင္ငံေတာ္၌ ခရီးလွည့္လည္စဥ္ ေကသမုတၲိအမည္ရွိေသာ ၿမိဳ႕ကေလးတစ္ခုသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။
ထိုၿမိဳ႕ကေလး၌ ကာလာမလူမ်ိဳးတို႔ ေနထိုင္ၾက၏။ ျမတ္ဗုဒၶ ထိုရြာသို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားေသာအခါ ကာလာမ လူမ်ိဳးတို႔ စု႐ံုး ေရာက္ရွိလာၾကကုန္၏။
ျမတ္ဗုဒၶကို သူတို႔ အ႐ိုအေသေပး ေလွ်ာက္ထားၾကသည္မွာ "အို ျမတ္စြာဘုရား ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ရေသ့ ရဟန္းတို႔သည္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ရြာသို႔ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အဆက္မျပတ္ လာေရာက္ၾကပါ၏၊ ေရာက္လာတိုင္းေသာ ရေသ့ရဟန္းတို႔သည္ သူတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဝါဒကိုသာ အေကာင္းေျပာ၍ ထြန္းကားေအာင္ ေဟာေျပာၾကပါ၏။ သူတပါးတို႔၏ ဝါဒကိုမူကား ႐ံႈ႕ခ်အျပစ္ဆို၍ ပ်က္ျပားေအာင္ျပဳၾကပါ၏၊ ရေသ့ရဟန္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာတို႔ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ေကသမုတၲိ ရြာသို႔ ေရာက္တိုင္း မိမိတို႔အယူဝါဒကို လက္ခံဖို႔ရန္ သူတပါးတို႔၏အယူဝါဒကို စြန္႔ပစ္ဖို႔ရန္ အသီးအသီး ေျပာသြားၾကပါ၏ဘုရား။
ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအခါ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ေကသမုတၲိရြာသားအားလံုး စိတ္႐ႈတ္၍ေနၾကကုန္ပါၿပီဘုရား၊ မည္သူ၏ဝါဒ မွားသည္၊ မည္သူ၏ဝါဒ မွန္သည္ဟု မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ သံသယမ်ား ဝင္ေနၾကကုန္၏ဘုရား။ အို အရွင္ေဂါတမဗုဒၶ- အရွင္သည္ေကာ မည္သို႔ေဟာျပႏိုင္မည္နည္း"-ဟု ေမးေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။
"အို ကာလမတို႔- သင္တို႔မွာ ယံုမွားသံသယျဖစ္သည္ ဆိုလွ်င္ ျဖစ္ထိုက္ေပ၏။ သင္တို႔ရြာ၌ ဆရာမ်ားသေလာက္ ဝါဒလည္းမ်ားကုန္၏။ သင္တို႔၏ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ကို ဆရာ့ဝါဒတို႔ႏွင့္ သံသယတို႔က ဖံုးလႊမ္း၍ ေနၾကကုန္၏။ ငါသည္မူကား ထိုဆရာတို႔ကဲ့သို႔ မေျပာလို၊ သင္တို႔၏ ကိုယ္ ပိုင္အေတြးအေခၚ၊ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္၊ ကိုယ္ပိုင္အဆံုးအျဖတ္ သည္သာလွ်င္ သင္တို႔၏ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ၊ ကိုယ္ပိုင္လမ္းညႊန္ ခ်က္ျဖစ္သင့္သည္ဟု ဆိုခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚ မွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။
(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။
(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။
(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။
(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ ႏွင့္။
(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။
(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ် ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။
(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာ ေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီ သြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။
(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။
(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
"အိုကာလာမတို-အေကာင္းအဆိုး ဘယ္ဟာမ်ိဳးမဆို သင္တို႔အတြက္ သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ သိေအာင္လုပ္ၾက၊ ဤသည္ကား အေကာင္းတရား၊ ဤသည္ကား အဆိုးတရား၊ ဤသည္ကားအမွား၊ ဤသည္ကားအမွန္၊ သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ သိေအာင္ လုပ္ၾက။ ဤသည္ကား အမွား၊ ဤသည္ကား အဆိုး- ဆိုးက်ိဳး သာျဖစ္လိမ့္မည္။ ဤသည္ကား အေကာင္း၊ ဤသည္ကား အမွန္- ေကာင္းက်ိဳးသာ ျဖစ္လိမ့္မည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို သူတပါးတို႔ထံ ဆံုးျဖတ္ခံစရာမလို သင္တို႔ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္သိေအာင္လုပ္ၾက။
"ဤသည္ကား အမွား၊ ဤသည္ကား အဆိုးျဖစ္ လိမ့္မည္"ဟု သင္တို႔ကိုယ္တိုင္သိ၍ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္လွ်င္ သင္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ထိုဝါဒကို ပယ္စြန္႔ႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။
ဤသည္ကား အေကာင္း၊ ဤသည္ကား အမွန္၊ ဤ အေကာင္းအမွန္ေၾကာင့္ သင္တို႔မွာ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္လိမ့္မည္ ဟုဆိုလွ်င္ ျမင္လွ်င္ သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ ထိုအက်င့္ကို လက္ခံ ပိုင္ခြင့္ရွိသည္။ သင္တို႔ကိုယ္ပိုင္အသိ၊ ကိုယ္ပိုင္အက်င့္၊ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ သည္သာလွ်င္ သင္တို႔ဘဝ၏ အရွင္သခင္ ျဖစ္သည္။ သင္တို႔ဘဝ၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးကို သင္တို႔၏ အက်င့္ႏွင့္ အသိက အဆံုးအျဖတ္ေပးလိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္တိုင္ သိေအာင္လုပ္ၾက။ ကိုယ့္အသိႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ၾက။ ကိုယ့္အဆံုးအျဖတ္အတိုင္း ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးၾက။ သင္တို႔ဘဝ၏ လြတ္ေျမာက္ရာ တံခါးကို သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ႏိုင္ခြင့္ရွိသည"ဟု ေကသမုတၲိရြာသား ကာလာမတို႔အား မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ဤျမတ္ဗုဒၶ၏အဆံုးအမမ်ားသည္ ဘာသာေရးသ မိုင္းတြင္ တစ္ခုတည္းေသာ အႏိႈင္းမဲ့လြတ္လပ္ေသာ အေတြး အေခၚအတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေကာသလႏိုင္ငံေတာ္၌ ခရီးလွည့္လည္စဥ္ ေကသမုတၲိအမည္ရွိေသာ ၿမိဳ႕ကေလးတစ္ခုသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။
ထိုၿမိဳ႕ကေလး၌ ကာလာမလူမ်ိဳးတို႔ ေနထိုင္ၾက၏။ ျမတ္ဗုဒၶ ထိုရြာသို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားေသာအခါ ကာလာမ လူမ်ိဳးတို႔ စု႐ံုး ေရာက္ရွိလာၾကကုန္၏။
ျမတ္ဗုဒၶကို သူတို႔ အ႐ိုအေသေပး ေလွ်ာက္ထားၾကသည္မွာ "အို ျမတ္စြာဘုရား ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ရေသ့ ရဟန္းတို႔သည္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ရြာသို႔ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အဆက္မျပတ္ လာေရာက္ၾကပါ၏၊ ေရာက္လာတိုင္းေသာ ရေသ့ရဟန္းတို႔သည္ သူတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဝါဒကိုသာ အေကာင္းေျပာ၍ ထြန္းကားေအာင္ ေဟာေျပာၾကပါ၏။ သူတပါးတို႔၏ ဝါဒကိုမူကား ႐ံႈ႕ခ်အျပစ္ဆို၍ ပ်က္ျပားေအာင္ျပဳၾကပါ၏၊ ရေသ့ရဟန္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာတို႔ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ေကသမုတၲိ ရြာသို႔ ေရာက္တိုင္း မိမိတို႔အယူဝါဒကို လက္ခံဖို႔ရန္ သူတပါးတို႔၏အယူဝါဒကို စြန္႔ပစ္ဖို႔ရန္ အသီးအသီး ေျပာသြားၾကပါ၏ဘုရား။
ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအခါ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ေကသမုတၲိရြာသားအားလံုး စိတ္႐ႈတ္၍ေနၾကကုန္ပါၿပီဘုရား၊ မည္သူ၏ဝါဒ မွားသည္၊ မည္သူ၏ဝါဒ မွန္သည္ဟု မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ သံသယမ်ား ဝင္ေနၾကကုန္၏ဘုရား။ အို အရွင္ေဂါတမဗုဒၶ- အရွင္သည္ေကာ မည္သို႔ေဟာျပႏိုင္မည္နည္း"-ဟု ေမးေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။
"အို ကာလမတို႔- သင္တို႔မွာ ယံုမွားသံသယျဖစ္သည္ ဆိုလွ်င္ ျဖစ္ထိုက္ေပ၏။ သင္တို႔ရြာ၌ ဆရာမ်ားသေလာက္ ဝါဒလည္းမ်ားကုန္၏။ သင္တို႔၏ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ကို ဆရာ့ဝါဒတို႔ႏွင့္ သံသယတို႔က ဖံုးလႊမ္း၍ ေနၾကကုန္၏။ ငါသည္မူကား ထိုဆရာတို႔ကဲ့သို႔ မေျပာလို၊ သင္တို႔၏ ကိုယ္ ပိုင္အေတြးအေခၚ၊ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္၊ ကိုယ္ပိုင္အဆံုးအျဖတ္ သည္သာလွ်င္ သင္တို႔၏ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ၊ ကိုယ္ပိုင္လမ္းညႊန္ ခ်က္ျဖစ္သင့္သည္ဟု ဆိုခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
(၁)တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔အေပၚ မွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။
(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္။
(၃)အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။
(၄)ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။
(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ ႏွင့္။
(၆)အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။
(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံုမွ် ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။
(၈)ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာ ေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီ သြားၿပီဆို ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။
(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။
(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။
"အိုကာလာမတို-အေကာင္းအဆိုး ဘယ္ဟာမ်ိဳးမဆို သင္တို႔အတြက္ သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ သိေအာင္လုပ္ၾက၊ ဤသည္ကား အေကာင္းတရား၊ ဤသည္ကား အဆိုးတရား၊ ဤသည္ကားအမွား၊ ဤသည္ကားအမွန္၊ သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ သိေအာင္ လုပ္ၾက။ ဤသည္ကား အမွား၊ ဤသည္ကား အဆိုး- ဆိုးက်ိဳး သာျဖစ္လိမ့္မည္။ ဤသည္ကား အေကာင္း၊ ဤသည္ကား အမွန္- ေကာင္းက်ိဳးသာ ျဖစ္လိမ့္မည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို သူတပါးတို႔ထံ ဆံုးျဖတ္ခံစရာမလို သင္တို႔ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္သိေအာင္လုပ္ၾက။
"ဤသည္ကား အမွား၊ ဤသည္ကား အဆိုးျဖစ္ လိမ့္မည္"ဟု သင္တို႔ကိုယ္တိုင္သိ၍ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္လွ်င္ သင္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ထိုဝါဒကို ပယ္စြန္႔ႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။
ဤသည္ကား အေကာင္း၊ ဤသည္ကား အမွန္၊ ဤ အေကာင္းအမွန္ေၾကာင့္ သင္တို႔မွာ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္လိမ့္မည္ ဟုဆိုလွ်င္ ျမင္လွ်င္ သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ ထိုအက်င့္ကို လက္ခံ ပိုင္ခြင့္ရွိသည္။ သင္တို႔ကိုယ္ပိုင္အသိ၊ ကိုယ္ပိုင္အက်င့္၊ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ သည္သာလွ်င္ သင္တို႔ဘဝ၏ အရွင္သခင္ ျဖစ္သည္။ သင္တို႔ဘဝ၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးကို သင္တို႔၏ အက်င့္ႏွင့္ အသိက အဆံုးအျဖတ္ေပးလိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္တိုင္ သိေအာင္လုပ္ၾက။ ကိုယ့္အသိႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ၾက။ ကိုယ့္အဆံုးအျဖတ္အတိုင္း ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးၾက။ သင္တို႔ဘဝ၏ လြတ္ေျမာက္ရာ တံခါးကို သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ႏိုင္ခြင့္ရွိသည"ဟု ေကသမုတၲိရြာသား ကာလာမတို႔အား မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ဤျမတ္ဗုဒၶ၏အဆံုးအမမ်ားသည္ ဘာသာေရးသ မိုင္းတြင္ တစ္ခုတည္းေသာ အႏိႈင္းမဲ့လြတ္လပ္ေသာ အေတြး အေခၚအတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္သည္။
ဂုဏ္ယူစြာ ရွက္လိုက္ပါ..
ဒုကၡဆိုတာ… ေ၀ဒနာတခု
မွ်ေ၀ခံစားရင္…၀ဋ္ေၾကြးတခုခုေပါ့
ေ၀ဖန္ရင္ေတာ့… အရပ္ရဲ႕ေမတၱာခံေပါ့
မွ်ေ၀ခံစားရင္…၀ဋ္ေၾကြးတခုခုေပါ့
ေ၀ဖန္ရင္ေတာ့… အရပ္ရဲ႕ေမတၱာခံေပါ့
ခံစားတယ္… ႏွလံုးသားရဲ႕ေတာင့္တမွဳေတြ
ဘ၀ဆိုတာ… တိုက္ပြဲတဲ့
လိုက္ပြဲေတာင္မရွိတဲ့ဘ-၀
ဘာကိုမ်ား..ခံစား..
ဘ၀ဆိုတာ… တိုက္ပြဲတဲ့
လိုက္ပြဲေတာင္မရွိတဲ့ဘ-၀
ဘာကိုမ်ား..ခံစား..
ေျပာၾကပါေစ..
အာပုပ္ေစာ္နံလဲ
အပင္ျမင့္ေလ ေလတိုက္ေလဆိုတာနဲ႔
ဂုဏ္ယူစြာ…ရွက္ေနေလရဲ႕…
အာပုပ္ေစာ္နံလဲ
အပင္ျမင့္ေလ ေလတိုက္ေလဆိုတာနဲ႔
ဂုဏ္ယူစြာ…ရွက္ေနေလရဲ႕…
U Love Me.
ဒီလိုပဲအူလည္လည္
ေယာင္ခ်ာခ်ာနဲ႔ငါ
လြမ္းတယ္လို႔အမည္တပ္ပီး
အရက္ပဲေသာက္ေနရတယ္
စိတ္ညစ္တာနဲ႔ေပ်ာ္တာ
ဘာမဆိုအတူတူခံစားတဲ့
အေဖာ္မြန္ဆိုတဲ႔ခ်စ္သူတေယာက္
မက္မက္ေမာေမာ ေတာင့္တမိတယ္
ခြင့္လႊတ္ပါလို႔ေတာ့
တခါတည္းေတာင္းပန္ျပေစ
ငါ့ဘ၀ထဲ၀င္ရင္
ငါ့ဒုကၡကို တ၀က္စီခံရမွာ
အတၱၾကီးတဲ့ငါ့ကို ခ်စ္လိုက္ပါလို႔
ငါကေတာ့ တမ္းတေနဆဲ
ကံတရားတစ္ခု
အခ်စ္
အရမ္းခ်စ္တယ္
အထပ္ထပ္အခါခါ
ၾကားေယာင္ေနလဲ
ဒီခ်စ္ျခင္းတရား
ငါ..ဘယ္လိုယံုစားရ..
သိပ္ခ်စ္လြန္းရင္
႐ူးေအာင္ခံစားရမယ္
ဒါကိုငါၾကိဳသိတယ္
ဒါေပမယ့္ငါေလ
အရမ္းခ်စ္ခဲ့ျပန္မိ
၀မ္းနဲမူတခု
ေနစဥ္အေဖာ္ျပဳရင္း
တရားခံတေယာက္
ၾကိဳးမိန္႔ေစာင့္သလိုမ်ိဳး
မင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးက်ိန္ဆိုပါေစ
ငါ့အခ်စ္ ငါ့ေမတၱာ
ခ်စ္ျခင္းတရားနဲ႔
ကစားေနတယ္လို႔ထင္ပါေစ
ေနာက္ဆံုးေတာ့ငါေလ
ခ်စ္ျခင္းတရားရဲ႕က်ိန္စာၾကားမွာ
ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ထိ
နစ္ေျမာေနရမယ္သူ..
ခ်စ္ဖူးသူကို ေက်းဇူးတင္ျခင္း
ဆို႔နင့္ေၾကကြဲ
တင္းၾကပ္ လြမ္းေမာ
၀မ္းနည္း တမ္းတ
ကာလတခု
မင္းေလးႏွစ္သိမ့္ခဲ့ဘူးတယ္
ဒါေပမယ့္..ဒီေန႔
ငါ႔အနားက..ထြက္ေျပးပီ
အရာအားလံုးဆံုး႐ံွုး
တိတ္ဆိတ္တဲ့ငါ့အနားမွာ
သဘာ၀တရားေတြ
အရင္ကထက္
အထီးက်န္ေနပီ..
ခ်စ္သူရယ္.. မလာပါနဲ႔လို႔ မတားနိုင္သလို
မျပန္ဖို႔လဲ.. ကိုယ္မတားနိုင္ဘူး
ေက်းဇူးေတာ့ အၿမဲတင္ေနမွာပါ….
ရင္ထဲကခ်စ္သူ
ခ်စ္သူ
မင္းပံုေလးေတြျမင္ေနရတယ္
ၾကည့္ရင္းနဲ႔ ရင္မွာ ခ်စ္စိတ္ေတြတိုးပြား
နတ္သမီးေလးလို႔မွတ္ထင္
ၾကင္နာခ်င္တယ္တသက္လံုး
ပတၱျမားေရာင္ႏုတ္ခမ္း
၃ရက္လလို မ်က္ခံုးေလးနဲ႔
ပုလဲလို၀င္းတဲ့
သြားထပ္ေလးေတြ
ခ်စ္စရာ့အသံေလး ၾကားရျပန္လဲ
ညီမေလးတေရာက္ အသည္းထဲမွာေကာက္ရသလို
အို..
ခ်စ္သူရယ္
ဘာေၾကာင့္မ်ားအထပ္ထပ္
ရစ္ပတ္နိုင္လြန္း
ယံုၾကည္ဖို႔ေျပာခ်င္တယ္
တသက္လံုးစာခ်စ္ဖို႔
ကိုယ္ရဲ႕အခ်စ္ေတြ ျပည့္ေနပီ
ခ်စ္သူရယ္
တသက္လံုးပဲခ်စ္ျပေစေတာ့
မိုးနတ္မင္းလဲမကူခ်င္ေန
သိၾကားမင္းပစ္ထားလဲ
ခ်စ္မိတဲ့ခ်စ္သူတေယာက္
ဘယ္ေလာက္ပဲေ၀းေ၀း
ထာ၀ရပဲခ်စ္ျပေစေတာ့